mandag den 10. december 2012

Juletræet med sin pynt

I weekenden blev juletræet hentet hjem, og igår aftes blev det sat op og pyntet. Jeg elsker at ha' træet stående inde det meste af december. Specielt, når vi ikke holder juleaften hjemme.
Men det bliver sidste år, at vi ikke er hjemme hos os selv juleaften, hvis det står til mig.
Jeg kan mærke, at jeg trænger til at være i egne ramme. Har brug for at juledagen bliver mere på vores præmisser, som en familie med 3 små børn. Ville elske at kunne gå at forberede dagen sammen med ungerne i stedet for at skulle rykke ud af døren. Og så vil det betyde meget for mig at putte mine børn i deres egne senge og lade dem stå op af de samme senge igen 1. juledag i stedet for at putte dem eet sted, hive dem ud af søvende for at køre hjem osv.
Jeg har brug for at skabe mine egne traditioner, for min egen lille familie, i mine egne rammer.
I år må jeg "nøjes" med at mine lækre unger deltager med stor entuiasme i juletræspyntningen:-)







 

4 kommentarer:

  1. Super fint træ!
    Jeg kan til dels godt følge dig. Men jeg må indrømme, at jeg stadig er så barnlig, at jeg nyder ikke at stå med hele læsset den 24. At jeg "bare" skal hjælpe til og ellers smække benene op på sofaen og nyde det. Og så hjælper det også gevaldigt på det, at vi ikke skal drøne rundt i juledagene, men bare nyde nyde nyde.

    SvarSlet
  2. Så fint! Kan godt følge dig mht. jul hjemme. Siden Mads blev tre har vi holdt det hjemme - og for at der ikke går for meget stress i forberedelserne er drengene ved farmor og farfar eller mormor og morfar (alt efter hvem vi holder juleaften med en tre-fire timer og kommer så hjem enten lige inden eller efter Disneys juleshow ;o)

    SvarSlet
  3. Hvor ser det hyggeligt ud!
    I min familie insistere mine søstre og jeg på at deltage i at pynte træet hvert år, til trods for, at er henholdsvis 26, 22 og 16 år og vi glæder os som vilde hvert eneste år.

    - Kit

    SvarSlet
  4. Kan godt forstå dig - og jeg har kun et barn :-) Sikke et flot juletræ I har fået jer :-)

    SvarSlet