søndag den 23. september 2012

Bålmad og årets første græskarmand

Jeg har før skrevet om min begejstring for efteråret. Jeg elsker denne årstid, og jeg elsker det der følger med. Strearinlys på bordene, bær på buskene, græskarmænd, halloween, træernes løvfald, skovture, indsamling af kastanjer, kreativ hygge, ild i brændeovnen osv. Det eneste der trækker ned er de mørke morgener. Specielt, når der stadig er børn i huset, der ikke sover fuldstændig igennem om natten.

Jeg har haft en rigtig dårlig sommer med min stressperiode, men jeg kan mærke ,at det er bliver bedre. Kan mærke at energi ligeså stille kommer tilbage, og jeg begynder at se frem til efteråret og vinterens hygge. Egentlig pudsigt ift. mange andre mennesker, der kravler ned i de mørke dele af sindet, når de mørke årstider kommer.

I dag har vi nydt denne skønne efterårsdag med mødregruppebesøg, årets første græskarmand, oprydning og leg i haven, mad over bål, lækker dessert af havens bær og produktion af kastanjedyr inden sengetid. Se, det er ren meditation og boost til overskudet!


 

2 kommentarer:

  1. Hvor hyggeligt med bål i haven, minder mig om da man var yngre og samles for at riste skumfiduser i hinandens haver. Efteråret er nu skønt, med masser af varm kakao og lækker simremad (:

    - Anne

    SvarSlet