onsdag den 22. februar 2012

Nyt betræk til børnelænestol og opsprætter-helved

Min veninde havde en børnelænestol, hvor der var slidt nogle store huller i, og det trængte gevaldig meget til nyt betræk. Hun har købt stoffet, og jeg har syet.
Det gik egentligt ok med at få syet det sammen, men da det kom på stolen -som jeg ikke havde til at starte med-, så viste det sig at være en smule for løst. Fik det tilbage til tilretning, men denne gang sammen med stolen. Kunne heldigvis klare det med at lave sømrummet breddere med en ekstra stikning. Godt nok er betrækket nu ikke særlig pænt på indersiden, men det fungere udvendigt, som må være det vigtigste.
Skamlen derimod var ikke særlig svær at sy sammen, indtil jeg nåede til bunden, der var lukket med lynlås. Den første lynlås der kom i, var for kort, så der kunne jeg sprætte op og sende manden op efter en længere een. Så blev den anden syet i 2 gange. 1. gang var der for meget lynlås i den ene side, så der kom gang i opsprætteren endnu engang. 2. gang var der for meget stof i den ene side, og der kom endnu engang gang i opsprætteren.
Og så gad jeg SQU ikke den f...... lynlås mere og betrækket til skamlen er nu afleveret uden bund men med opsmøg på nederste kant og filtdutter på skamlens bund!!!!
Og oveni i alt det andet opsprætteri, drillede ribkanten på det ene bukseben på fødselsdagsgaven i mit tidligere indlæg også.
Kan ikke mindes, hvornår jeg sidst har haft så meget gang i opsprætteren på 1 dag.....
Håber hun bliver tilfreds med resultatet, for jeg kan vist ikke gøre mere for den stol.
Stol i nye klæder

Ingen kommentarer:

Send en kommentar