torsdag den 15. december 2011

Mmm, havregrynskugler

Jeg ELSKER havregrynskugler! Og lavede en hel del af dem sammen med min barndomsven Kim, da jeg var yngre. Det var der næsten altid til i køkkenskabene, når lækkersulten ramte.
Men når man kikker på mængden af kalorier, er det vist meget godt, at jeg begrænser mig til kun at lave dem til jul nu om dage.

En rigtig god opskrift er denne her (ca. 70 stk):

8 dl havregryn
4 dl floremelis
1 dl kakao
200 g smør
5-6 skefuld appelsinsaft (eller vand) til at samle dejen med
Pynt efter smag og behag

Jeg kører bare det hele sammen i min Kitchen Aid, og hvis man ikke er den heldige ejer af sådan een eller lignende maskiner må man igang med at ælte:-)

I skal forresten også lige ha' et billede af 5 mdr.'s fødselaren. Status efter lægebesøg: 9,2 kg og 70 cm lang. Hvad søren skal hun dog nå?
72 stk nøgne havregrynskugler

Nu kun 70 stk pyntede havregrynskugler

5 mdr og så sjov er du heller ikke med det kamera, mor!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar