søndag den 14. august 2011

Overlevelsesstrategi i provinsen

Har været alene hjemme med alle 3 børn idag, da manden har været på fisketur siden den tidlige morgen. Lige så eksemplarisk som Astrid var igår til blog-picnic'en, lige så ked har hun været i nat, så det har været en ren overlevelsesdag. Vidste fra starten, at jeg ikke engang skulle overveje at sætte mig i sofaen med stor fare for at gå helt død. Så dagen har stået på en masse småprojekter, for at holde mig (og drengene) i gang.
*Vi har været i haven for at plukke æbler -det sidste år, det kan lade sig gøre, da æbletræet må lade livet, når vi begynder at bygge til. De skal over i en træfrugtkasse, men den skulle lige ordnes...
*Vi har plukket tomater i "drivhuset".
*Vi har gravet kartofler op og plukket persille til aftensmaden.-friskfanget fladfisk fra et eller sted i nærheden af Nakskov med nye kartofler og persillesovs.
*Jeg har ordnet krukker mm mere udenfor.
*Jeg har lavet 5 glas marmelade af årets sidste rabarber og jordbær fra fryseren. Mums
*Jeg har bagt  "vi har fået en lillesøster-boller" til børnehaven. -er prøvesmagt med den nylavede marmelade:-)
*Og sidste men ikke mindst: Jeg har forsøgt at passe 3 børn. ( de to store er pt. smidt ud i regnen, da de slås HELE tiden!!!!!)

Vil så gerne se, om jeg ikke kan nå at forsøge lidt mere med hækleriet i aften, men er bange for, at jeg går død efter aftensmaden.

Tomater

Æbler i lange baner -og der er mange flere

Kartofler fra vores lille køkkenhave

Årets sidste rabarber

*Jeg har vasket tøj og lagt tøj sammen.

1 kommentar:

  1. Sikke en dag søde og kender alt for godt til fornemmelsen :)
    Fedt at du smed ungerne ud i regnen, den bruger jeg også nogengange når slåsseriet blir mig for meget.
    Men produktiv ud i det huslige det er du eddermame go til :)
    Håber du når til hækleriet senere...

    SvarSlet