søndag den 21. august 2011

Loppefund, stofhimlen og fødselsdagsgaver

Synes der endnu engang er kommet nye stoffer, inden for hjemmets 4 vægge. Fandt et fint stykke med blomster i Stofdillen den anden dag til 30 kr meteren.
Efter opfordring fra Laura og efter at have mødt Charlotte personligt til blog-picniccen, måtte jeg en tur til Vordingborg for at besøge Charlottes butik "Butik Mischa". En lille butik midt på gågaden fyldt med stoffer, knapper, kantbånd, perler mm fra gulv til loft. Troede jeg var kommet i stofhimlen og kunne slet ikke vælge, hvad jeg skulle købe med hjem. Måtte virkelig begrænse mig!!!! Købte et stykke ganske alm. lilla lagenlærred til et kommende taskeprojekt, et stykke med "ugle-patchwork", grønblomstret "retrostof", stof med lastbiler mm og et par stykker patchworkstoffer. Ved hun har planer om at lave en netbutik, så pas på derude:-)
Nu jeg alligevel var på udflugt blev det også til et besøg i en genbrugs og på et loppemarked. Kom hjem med et par retro-sparkedragter, en Erik Kold bøtte med orange låg, en opslagstavle, der skal males blå og en fin hylde/gammelt skab. Det skal nok blive fint med en opgang maling og dekoration.
Sidst men ikke mindst er der kommet rigtig gang i symaskinen igen. Har lavet fødselsdagsbluser til  Kusine Clara og fætter Mathias, der begge fylder 2 inden for de næste 14 dage. Derudover er der klippet ud til bukser til det meste af familiens små børn. Claras er de første der er blevet færdige.
Fint blomstret stof

"ugle-patchwork"

Grønt "retrostof" og et par farverige patchworkstykker

Stof med arbejdsmaskiner til drengebukser

Retro sparkedragter. Tror kun lillesøster får den røde på.

Erik Kold bøtte med orange låg

Opslagstavle, der skal males blå

Hylde/skab der skal males og dekoreres

Fødselsdagsbluse til kusine Clara

Bukser til kusine Clara

4 kommentarer:

  1. Pas på, den butik er stærkt vanedannende :)
    en lille detalje er at han altså hedder Charlotte og ikke Christina -en mindre detalje.
    Lækre lækre sager du fik med hjem

    SvarSlet
  2. Det retter jeg straks:-) Og ja, jeg blev fuldstændig overvældet over udvalget!

    SvarSlet
  3. Hvem sagde netbutik?????
    *griner* man blir´ stærkt afhængig af nye stoffer (på den fede måde)
    Lækre loppefund. Jeg STOR-leder efter en "ny" kommode til Anna´s værelse. Én der skal kunne rumme hendes tøj....sjovt at søge, men men nu må den altså også godt snart dukke op :)
    kh Libbie

    SvarSlet
  4. Sikke nogle skønne sager - og hvor er dine bukser bare fine! Lækker detalje med de røde lommer! :-)

    SvarSlet